Základné cvičenie ľavej ruky pri hre na basgitaru. V skutočnosti môže byť hráč rýchly, plynulý, presný a väčšinou uvoľnený, ak bude postupovať podľa nižšie uvedeného základného prehľadu. Trik pre basgitaristu je v použití ľavého palca ako otočnej domácej basy. Palec smeruje k matici krku a mal by byť veľmi blízko stredu zadnej časti krku. Pri hraní noty by sa mal medzi každý prst a palec vyvíjať rovnaký tlak.

Základné cvičenie ľavej ruky pri hre na basgitaru

Normálne sa palec pohybuje trochu za prvým prstom a ak je nota trochu mimo dosahu, NEPOHYBUJTE PALCOM! Otočte ho (otočte) tak, aby vytlačil celú prednú časť vašej ruky nahor (nenaťahujte prsty), aby ste dosiahli túto notu. Keď tam palec podržíte, pomôže vám to znova nájsť pôvodnú polohu.

Väčšina hráčov má tendenciu dvíhať ľavé zápästie nahor (to bráni dobrej polohe ruky); držte zápästie dole tak, aby prsty mali prístup k hmatníku. Nemusíte hrať na špičkách prstov ako gitarista alebo huslista, ani tak nízko ako basgitarista.

Pamätajte, že elektrická basgitara vyžaduje úplne iný prístup ako gitara alebo sláčiková basgitara, takže sa nenechajte nikým, aby vás nasmeroval. Prednú časť ľavej ruky držte uvoľnenú. Nenaťahujte sa okrem veľmi rýchlych tónov. Hrajte takmer na vrchole pražca, pustite každú notu, keď budete na ďalšej.

Sláčikoví basisti majú tendenciu visieť na tónoch príliš dlho a stláčať príliš tvrdo, pretože sú zvyknutí na veľký tlak. Keď hráte hore a dole po krku, palec by mal zvyčajne sledovať prednú časť ruky (ako pohyb húsenice).

Málokedy skáče celou rukou. Toto je miesto, kde väčšina hráčov robí svoje chyby – pracujú príliš tvrdo a ľahko strácajú svoje miesto. Čím viac „hore“ na krku ide ruka, tým viac „dozadu“ sa palec posúva, takže keď skočíte na nižšiu notu, palec poskočí len veľmi málo, pričom ruka sa môže pohybovať takmer o celú oktávu bez toho, aby vynechala tóny.

Hoci predchádzajúce hudobné príklady naznačovali použitie otvorených strún, radšej NEPOUŽÍVAM otvorené struny, pretože váš dopad je ťažší a väčší pri hraní uzavretých pozícií. Otvorené struny sú dobré ako rýchle vypĺňanie času (x-noty), alebo na špeciálne otvorené vyzváňacie zvuky, ale inak trpí zafarbenie a ľahkosť hrania.

V tomto prípade ide prstoklad 1-2-4-4-4 (alebo 1-2-3-4-4 na menších krkoch) chromaticky nahor (palec tam nechajte) a 4-2-1- 1-1 (alebo 4-3-2-1-1 na menších krkoch) idúce chromaticky dole; opäť tam nechajte palec.

Ak vás niečo bolí, skontrolujte, či máte spustené zápästie a lakeť nie je zovretý k telu – paže by mala byť uvoľnená. Tretí prst môže pomáhať štvrtému a mal by byť použitý na tóne pod predchádzajúcim tónom na rovnakom pražci, ale na nižšej strune.

Tretí prst môže byť tiež náhradou za štvrtý vo vyššom registri. Na spevnenie každého prsta jednotlivo som našiel dva cviky, ktoré pomáhajú: 1. Stlačte niekoľkokrát rovnako silno palcom na ukazovák. Potom druhý prst s palcom a tak ďalej. Dobrý je aj tlak na tenisovú loptičku. Pamätajte, že vždy len jeden prst – už máte prirodzenú „hrubú“ silu ruky, ktorú potrebujete. Teraz vám ide o silnú obratnosť ukazováka.

2. Zatvorte prsty v päsť, palec nasmerujte von a preč od zvyšku ruky. Teraz, bez toho, aby ste zdvíhali ďalšie prsty, zdvihnite prsty 1 a 3 spolu (toto je „ťažko“ a ak zdvihnete tretí prst čo i len trochu, ide vám to dobre – cvičením sa to zlepší), položte ich v zatvorenej polohe a potom spolu zdvihnite prsty 2 a 4. Toto cvičenie je dobré aj pre váš návyk na sústredenie – na začiatku si ho vezmite v pohode.

Keď to zvládnete, budete to musieť vytiahnuť na svojich priateľov. Žiadne férové ​​podvádzanie držaním prstov. Toto je test, ktorý by som dal potenciálnym študentom gitary pred rokmi, aby som zistil, či majú koordinačné a koncentračné schopnosti. Gitarový prstoklad (jeden prst na pražec 1-2-3-4) je dobrý iba na malých krkoch a vzoroch typu scale alebo pri sólovej bebopovej práci jazzového typu.

Myšlienka ľavej ruky je udržiavať ju úplne v uvoľnenom stave po celý čas s palcom ako vašou základňou (alebo kotvou). Väčšina hráčov ma skoro dostane z infarktu, keď ich vidím, ako si zaháknu ľavý palec za krk, akoby sa naň chceli zavesiť – pomyslite na to, o koľko by mali väčšiu rýchlosť, keby to vedeli!

Carol Kaye


Elektrobicykel ADO A20 XE

Elektrobicykel ADO A20 XE