Grafitové prvky basgitary. Geoff Gould navrhoval štruktúry satelitných antén pre NASA a jedným z dôležitých kritérií pre fungujúcu jednotku bola ľahká, no neuveriteľne odolná konštrukcia. Zistil, že grafit poskytuje potrebnú tuhosť a odolnosť voči extrémnym teplotám a namáhaniu. Gould, ktorý je basgitarista aj chemik, začal navrhovať pevné grafitové krky pre gitary a basgitary a v roku 1977 ich začal vyrábať pre Alembic pod názvom Modulus. Od odchodu z leteckého priemyslu v roku 1978 si Geoff postavil 6 krkov pre Moonstone, Zan a najnovšie Music Man (posledné dva sú tiež zahrnuté v tejto funkcii), okrem jeho gitary a basy vlastnej firmy.

Grafitové Gould gitary

Medzi súčasných používateľov modulov krkov patria gitaristi Amos Garrett a Henry Kaiser a basgitaristi Bunny Brunel, Tom Peters – syn, Stanley Clarke a John Mc Vie (Clarke a Mc Vie majú basy Alembic s krkmi Modulus). Modulové hrdlá sú vylisované ako jeden kus grafitu pomocou procesu extrémneho tepla a obrovského tlaku. Vlákna z grafitu, ktoré sú upravené špeciálnym epoxidom, ako aj grafitové plátno impregnované epoxidom, sú spojené do jedného celku (prešívaný vzor na krku zodpovedá vzoru materiálu).

Gould hovorí, že grafit (forma uhlíka – rovnaký materiál, z ktorého sa vyrábajú diamanty) sa spája do dlhých molekúl a je nesmierne tuhý, no prekvapivo nie veľmi hustý. Jeho úžasná tuhosť umožňuje postaviť 18-strunovú basgitaru bez podpernej tyče, akú Gould vyrobil pre Toma Peterssona pred dvoma rokmi. Pri správnom nastavení je pevnosť grafitového epoxidu porovnateľná s pevnosťou ocele, no pomer tuhosti k hmotnosti je oveľa vyšší ako u ocele a väčšiny ostatných materiálov.

Krky, ktoré Modulus vyrába, sú v skutočnosti kanály v tvare “U”, čo je konštrukčný prvok, ktorý podstatne znižuje ich hmotnosť. Snáď jedným z najneobvyklejších objavov Modulus je extra-dlhá (35″) 6-strunová basgitara vedená Quantum 6. Na rozdiel od 6-strunových basgitár zo 60-tych rokov, ktoré mali všeobecne menšiu dĺžku ako 31“ a ktoré boli primárne zamerané na gitaristov (Fender’s Bass VI mal dokonca vibrato), je Quantum 6 určený špeciálne pre basgitaristov.

Gouldovým cieľom je rozšíriť rozsah v oboch smeroch: s nízkym B alebo A a vysokým C. Ďalší palec dĺžky menzúry je podľa dizajnéra nevyhnutný na uľahčenie správnej tonálnej a harmonickej rovnováhy nízkych strún. čo je špeciálny kalibr GHS 0,129 s kruhovým vinutím (v porovnaní s tým väčšina strún s nízkym E meria medzi 0,090 a 0,115).

Zvýšením dĺžky „hovorenia“ strún, ako aj ich napätia, Geoff hovorí, že tón a výdrž všetkých šiestich strún sú vylepšené. Aby bolo možné v plnom rozsahu využiť dizajn cez krk a dosiahnuť väčšiu výdrž, Gould vyrezal štrbiny do krku za kobylkou, aby sa zmestili guličkové konce strún. Tým, že ich ukončíte týmto spôsobom (na rozdiel od použitia koncovky alebo ich prevlečením cez telo), má pocit, že je zabezpečené najlepšie priame spojenie krku a strún.

Aby sa udržala nízka hmotnosť (Quantum 6 váži 8 112 libier), použila sa dvojica hollowcore bookmated javorových polovíc tela. Špeciálny dizajn ladiacich strojov Gotoh majú čierne povrchy, ktoré zdôrazňujú grafitový krk a vreteník. Mostové sedlá a matice boli vyrobené z grafitového epoxidu, aj keď Quantum, ktorý je dostupný aj v 4- a 5-strunovej verzii, môže byť vybavený štandardnými kovovými sedlami alebo kovovou zadnou časťou. Ceny za Quantum basgitary sa pohybujú od 1 895,00 USD do 2 995,00 USD, v závislosti od zvoleného formátu a možností.

Na akú basu hrá Stanley Clarke? Krátkodobé basgitary Alembic Clarke hrá na basgitary typu Alembic od roku 1973. Akú basu použil blcha na Californication? Basgitara Modulus Flea Flea primárne používala originálnu basgitaru Modulus Flea na nahrávanie Californication, pričom občas prešla na akustickú basgitaru Fender Jazz Bass a Taylor pre „Road Trippin“. N

enapodobiteľného basgitaristu bolo často vidieť na pódiu so svojou basgitaristou Modulus Flea dotvorenou v šupinatom, striebornom trblietku. Aké struny používa blcha na basu? Flea používa osvedčený a pravdivý vzorec GHS Bass Boomers, s ktorým svet počíta už desaťročia. GHS Bass Boomers je poniklovaný oceľový ovíjací drôt so špeciálnou kombináciou nehrdzavejúcej ocele a niklovej platne na nízkej E strune. Jedinečné šesťhranné jadro Boomer dodáva tejto strune dodatočnú silu.

Ktorý je najlepší krk cez basy pri module?

Quantum TBX, naša vlajková loď, model na krk, predstavuje vrchol basového remesla v Moduluse. Keď sme sa pozreli na bohatú históriu týchto basgitár a upravili vzorec pre opätovné vydanie v roku 2010, mali sme jeden jediný cieľ: Žiadne kompromisy. Keď si vyberiete túto basu, vyberáte to najlepšie z najlepšieho.

Aké snímače majú basgitary Modulus?

K dispozícii je veľa rôznych konfigurácií snímačov a predzosilňovačov. The Funk Unlimited by Modulus. Basgitary Funk Unlimited majú jedinečne tvarované telo z jelše s dvojitým výrezom.

Ako funguje basový snímač Modulus Graphite?

Krk z uhlíkových vlákien s 22 pražcami, 34-palcovou mierkou, naskrutkovaný, má kompozitný hmatník s rádiusovým kompozitom, perleťové značky hornej polohy, obojsmernú nastavovaciu tyč a chrómový hardvér. Jediný snímač Basslines MM je ovládaný aktívnym tónovým systémom Bartolini s hlavnou hlasitosťou a 2-pásmovým ovládačom (basy a výšky).

Ktorý je najlepší modul vj4 alebo modul Vintage J?

Vintage J je najbližšie k pôvodnému konceptu Modulus – krk z uhlíkových vlákien pre letecký priemysel spojený s tradičným telom s vylepšenou elektronikou a hardvérom. Zvoľte Vintage J pre syntetizátorový sustain a širokú odozvu. VJ4 sa vyznačuje horným jelšovým telom a 21-pražcovým, 34-palcovým krkom s perleťovými bodkami.


Vo väčšine dnešných popových skladieb je zrazu nový hlavný nástroj. Za posledných pár rokov basy vyskakovali z mixu, aby rozpršali svoj perkusívny útok na celý horný koniec stoviek nahrávok, a je tu jeden muž, ktorý je za to zodpovedný takmer sám: Stanley Clarke.

Získal nespočetné množstvo ocenení ako najlepší basgitarista sveta a jeho meno je synonymom pre štýl hry slap’n’pop, ktorý sa šíri ako požiar od svojich koreňov v jazz-funku a pokrýva všetky žánre modernej hudby; je jedným z prvých skutočných basgitarových hrdinov.

Clarke začal hrať na rôzne nástroje počas svojho detstva na severnom konci Philadelphie. Hoci ho ovplyvnilo množstvo hudobníkov, jeho hlavnou inšpiráciou bol domov.

“Moja matka bola operná speváčka a myslím, že to ma priviedlo k hudbe skôr ako čokoľvek iné,” hovorí Clarke. “Začal som s akordeónom, ale nevyzeralo to dobre. Ďalej som skúšal husle a violončelo, ale boli mi malé na ruky. Mal som len asi 12 rokov, ale už som bol veľmi vysoký. Jediný nástroj zdalo sa mi, že mi sedela sláčiková basgitara.”